نوشته شده توسط : ایراچی

سبک فرانسوی یکی از سبک های گران قیمت در دکوراسیون داخلی می باشد. در این سبک از مبلمات تا لوازم تزیینی کوچک از نوع بسیار شیک با هزینه های بالا استفاده می شود.

پارچه ها در سبک فرانسوی

در سبک فرانسوی از پارچه های بسیاری استفاده می شود. این پارچه ها شامل پارچه ها از جنس مخمل و بروکاد می باشد.

طراحی داخلی در سبک فرانسوی

 در این سبک از گچ بری، پتینه کاری و حاشیه های تزیینی با طرح گل استفاده می شود.در طراحی داخلی سبک فرانسوی علاوه بر گچبری از آینه کاری نیز استفاده می شود همچنین از نقاشی هایی در قاب های طلایی یا نقره ای برای تزیین دیوار استفاده می شود.

در این سبک پوشش دیوار ها با رنگ های مات و یا نیمه مات می باشد. البته باید گفت که در این سبک بیشتر از کاغذ دیواری استفاده می شود.

پوشش کف در این سبک از اهمیت بالایی برخوردار است. معمولا کفپوش ها در این سبک از متریال های لمینت، پارکت، گرانیت سرامیکی براق و سنگ های صیقلی انتخاب می شوند.

نورپردازی

برای نورپردازی در این سبک از آویزهای ساخته شده با شمعدان و آویز های کریستالی استفاده می شود.البته برای نورپردازی به سبک فرانسوی باید فضای داخلی به اندازه کافی بزرگ باشد و سقف بلندی داشته باشد تا بتوان لوستر های بزرگ کریستالی را در آن نصب کرد. کریستال یکی از اصلی ترین المان های دکوراتیو دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی می باشد.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون به سبک فرانسوی , دکوراسیون داخلی , دکوراسیون منزل به سبک اروپایی , دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی , سبک دکوراسیون فرانسوی , سبک فرانسوی , سبک فرانسوی چه ویژگی هایی دارد , سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی , سبک معماری فرانسوی , مبلمان در سبک فرانسوی ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

گنبد استین گلس گنبدی با جلوه ی خاص در دکوراسیون داخلی

در گذشته در معماری داخلی از گنبد ها برای طراحی داخلی و نمای خارجی استفاده می شده است که اکثرا این گنبد ها از متریال گچی ساخته و اجرا می شدند. امروزه با پیشرفت علم و استفاده از متریال های گوناگون در طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی از گنبد های شیشه ای که به روش استین گلس طراحی و اجرا می شوند استفاده می شود. در مطالب پیشین به مزایای گنبد های شیشه ای استین گلاس اشاره شده است.

گنبد های استین گلاس در طرح ها، ابعاد و اشکال مختلف طراحی ، ساخته و اجرا می شوند. گنبد های استین گلاس به دلیل استفاده از شیشه های تزیینی رنگی نوعی المان دکوراتیو خاص در نمای داخلی می باشد. از مهم ترین مزیت های گنبد های استین گلاس تامین نور طبیعی به شکلی خاص و بی نظیر است که زیبایی منحصر به فردی در فضا ایجاد می کند.

ایراچی به عنوان اولین مجری گنبد شیشه ای استین گلاس در ایران دارای ۱۵ سال تجربه ی موفق در ساخت گنبد های استین گلاس می باشد که شما می توانید از طریق این لینک نمونه کارهای این مجموعه را مشاهده کنید و در صورت مشاوره با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

در این مطلب می خواهیم گنبد های استین گلاس را با گنبد های گچ کاری شده مقایسه کنیم و برتری گنبد استین گلس را مطرح کنیم.

قابل ذکر است که گنبد های استین گلاس در مقایسه با سایر گنبد های دکوراتیو دارای مزیت های بسیاری می باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

جهت مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: استین گلاس , استین گلس , استیند گلاس , کاربرد گنبد استین گلاس , کاربرد و مزایای گنبد استین گلس , گنبد استین گلاس , گنبد استین گلس , گنبد شیشه ای , مزایای گنبد استین گلاس ,
:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

دکوراسیون داخلی از یکسری قوانین و اصول تشکیل شده است که رعایت کردن آن باعث ایجاد نتیجه ی مطلوب و مورد نظر شما شود. اما انجام یکسری اشتباهات باعث هدر رفتن هزینه ی شما خواهد شد.

در این مطلب اشتباهات رایجی را که ممکن است شما انجام دهید مورد بررسی قرار خواهیم داد تا با جلوگیری از این موارد بتوانید دکوراسیون مطلوب خود را ایجاد کنید.

موارد زیر در بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی منزل شما تاثیر بسزایی خواهد داشت.

اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی

تناسب نادرست

تناسب و هماهنگی از موارد مهم در دکوراسیون داخلی می باشد.با توجه به ابعاد فضا باید چیدمان خود و ابعاد وسایل خود را انتخاب و تنظیم کنید. به عنوان مثال در فضای کوچک نمی توانید از مبلمان سلطنتی بزرگ استفاده کنید. رعایت تناسب از فاکتور های بسیار مهم در دکوراسیون داخلی می باشد.

در چیدمان منزل باید بین اندازه ی فضا و مبلمان خود تناسب را ایجاد کنید. به همین دلیل قبل از خرید مبلمان خود به ابعاد فضای خود توجه کنید.

البته این مورد فقط درباره ی مبلمان نیست بلکه  جهت چیدمان سایر وسایل خانه نیز باید به این قانون توجه کرد.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: 5 اشتباه بزرگ در دکوراسیون و چیدمان داخلی , اشتباهات دکوراسیون منزل , اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی , چیدمان دکوراسیون داخلی , دکوراسیون داخلی , قوانین چیدمان منزل , نحوه چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

در سبک یونانی بیشتر به عملگرایی ظاهر توجه می شود. در این سبک به جای استفاده از عناصر لوکس از المان هایی ساده استفاده می شود. سبک یونانی ترکیبی از المان های قدیمی و مدرن می باشد. در دکوراسیون داخلی به سبک یونانی از طیف رنگی سرد، کاشی های سرامیک، سنگ های مرمر، فرم های ساده ی ساخته شده از چوب طبیعی و دست ساز و لوازم داخلی چرمی استفاده می شود.

مشخصه های اصلی  سبک یونانی در دکوراسیون داخلی :

  • سقف های بلند
  • ستون های گچ کاری شده
  • نقاشی های دیواری
  • طیف رنگی در سایه های طبیعی و رنگ های تیره
  • استفاده از رنگ طلایی
  • المان های دکوراتیو در این سبک شامل گلدان و مجسمه ها می شود
  • استفاده از پارچه برای پنجره به عنوان پرده
  • برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.


:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی سبک یونانی , سبک طراحی و دکوراسیون داخلی یونانی , سبک یونانی در دکوراسیون داخلی , سبک یونانی و روم باستان , معرفی کامل سبک دکوراسیون داخلی یونانی ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

المان های دکوراتیو چه چیزی هستند؟

المان های دکوراتیو یکی از اجرای تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی می باشند که در چیدمان کلی از لحاظ های عملکردی و زیبایی کارا و تاثیر گذار می باشند.

المان های دکواتیو شامل لوازم و وسایلی می باشند که آن ها را بیشتر با نام اکسسوری می شناسیم. المان های دکوراتیو نقش موثری در دکوراسیون داخلی می گذارد و درواقع می توان گفت آن ها تکمیل کننده ی دکوراسیون داخلی می باشند.

المان های دکوراتیو

المان های دکوراتیو می توانند اجرای منفرد دکوراسیون را پیوسته کنند و یک مجموعه زیبا جهت چیدمان در دکوراسیون داخلی ایجاد کنند.

المان های دکوراتیو جزو عناصر تزیینی در محیط به کار برده می شوند که به دلیل جذابیت بصری که ایجاد می کنند جرو خاص ترین و بارزترین المان در دکوراسیون داخلی شناخته می شوند.

در هنگام اضافه کردن المان های دکوراتیو باید به این نکته توجه کنید این المان ها باید به اندازه کافی از لحاظ بصری زیبا و جذاب باشند که در دکوراسیون به چشم آیند. بهتر است که انواع مختلفی از المان های دکوراتیو را باهم به کار ببرید.

از مهم ترین تاثیرهای المان های دکوراتیو در دکوراسیون داخلی چرخش رنگ و ادراک حسی در فضا می باشد. این المان ها در ابعاد، رنگ و طرح های مختلف موجود می باشند.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: المان دکوراتیو چیست , المان های دکوراتیو , المان های دکوراتیو در دکوراسیون داخلی , المانهای دکوراتیو , انواع المان های دکوراتیو , تاثیر المان های دکوراتیو در دکوراسیون داخلی , تغییر دکوراسیون با المان های دکوراتیو , دکوراسیون داخلی , ساخت المان‌های دکوراتیو ,
:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

شیشه جزو یکی از متریال های شفاف و پرکاربرد در دکوراسیون داخلی می باشد. شیشه ها باعث شفافیت، دلبازی و همچنین بزرگتر دیده شدن فضا می شود. این متریال می تواند کاربرد های فراوانی در دکوراسیون داخلی داشته باشد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

کاربرد شیشه در دکوراسیون داخلی

جدا کننده فضا

پارتیشن های شیشه ای جزو یکی از پر کاربردترین المان ها در دکوراسیون داخلی به ویژه محیط های اداری می باشد. پارتیشن های شیشه ای ارتباط بصری بین دو فضا را حفظ می کند و همچنین باعث تفکیک فضا می شوند.این نوع جداکننده ها باعث عبور نور از فضایی به فضای دیگر و روشن شدن فضاها می شود.اگر فضای منزل شما کوچک می باشد بهتر است از پارتیشن های شیشه ای برای جداسازی قسمت های مختلف خانه استفاده کنید.

نوعی از پارتیشن های شیشه ای بلوک های شیشه ای می باشند که به شکل بلوک های شیشه ای در حد فاصل دو فضا قرار گیرند. البته این نوع پارتیشن ها زمانی استفاده می شود که اگر حفظ حریم شخصی مهم باشد.این نوع بلوک ها نیز نور را از خود عبور می دهند اما ارتباط بصری در آن امکان پذیر نمی باشد.بلوک های شیشه ای نوعی المان دکوراتیو در دکوراسیون داخلی می باشد.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: استفاده از شیشه در دکوراسیون داخلی , شیشه در دکوراسیون داخلی , کاربرد شیشه در دکوراسیون , کاربرد شیشه در دکوراسیون داخلی , کاربرد شیشه در معماری , کاربردهای مختلف شیشه در طراحی دکوراسیون داخلی منزل , معماری داخلی با شیشه های رنگی ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

امروزه سبک دکوراسیون انگلیش هوم یکی از سبک های پرطرفدار در بین مردم شده است. در این سبک کارایی دکور بیشتر مورد اهمیت است تا ظاهر و همچنین رابطه ی زیادی با طبیعت دارد. البته در همین ابتدا باید به این مورد اشاره کرد که استایل انگلیش هوم یک استایل شلوغ می باشد.

در این مطلب سبک انگلیش هوم را بررسی خواهیم کرد با ما همراه باشید…

سبک انگلیش هوم

استایل مبلمان

در این سبک استایل مبلمان سنتی می باشد که در دو نوع قرار می گیرد.البته نکته ای که در خرید مبلمان در سبک انگلیش هوم باید به آن توجه داشت این است که تمام مبلمان را گلدار نخرید رنگ مبلمان را از طیف رنگی شاد انتخاب کنید و حداکثر یکی از مبل ها را گلدار انتخاب کنید.

مبلمان چوبی

در استایل انگلیش هوم به دلیل ارتباط با طبیعت از مبلمان با متریال چوبی استفاده می شود. رنگ چوب مبلمان می تواند تیره، روشن و یا در رنگ های مختلف باشد.

مبل شزلون گل دار

مبل شزلون نوعی  مبل راحتی در قالب صندلی می‌باشد که به اندازه کافی بلند است تا بتوان پاها را روی آن دراز کرد. معمولا فقط یک طرف از این مبل دسته دارد و پشتی آن کوتاه است. در سبک انگلیش هوم یک المان پرطرفدار همینو نوع مبل می باشد.مبل شزلون باید با دیگر مبلمان داخل خانه هماهنگ و متناسب باشد.

استفاده از قالیچه های رنگی

در این سبک از قالیچه های رنگ شاد و گلدار استفاده می شود که زیبایی دکوراسیون را دوچندان می کند.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: اتاق خواب به سبک انگلیش هوم , استایل انگلیش هوم , اکسسوری های استایل انگلیش هوم , انگلیش هوم , انگلیش هوم در دکوراسیون داخلی , پرده انگلیش هوم , سبک انگلیش هوم , سبک معماری انگلیسی , طرح انگلیش هوم , مبلمان انگلیش هوم ,
:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

پنجره یکی از مهم ترین منابع تامین نور طبیعی در فضاهای بسته می باشند. به همین دلیل وجود آن ها در هر محیطی الزامی می باشد. علاوه بر این پنجره ها یکی از المان های دکوراسیون داخلی می باشند که مدل، طرح و رنگ آن ها تاثیر گذار در طراحی داخلی می باشد.

اما باید به آن توجه کرد که خانه هایی که به دلیل موقعیت ساختمانی تنها یک پنجره دارند باید از پرده های نازک و حریر استفاده کنند تا فضای داخل از نور طبیعی بهره مند شود.

پنجره ها در انواع مختلفی مجود می باشند که می توان متناسب با سبک موردنظر یکی از انواع آن را انتخاب کرد.

در این مطلب قصد داریم انواع پنجره های ساختمانی را معرفی کنیم. با ما همراه باشید…

انوع پنجره های ساختمانی

پنجره ها با توجه به نوع متریال می توانند به سه دسته ی کلی تقسیم شوند.

  • پنجره های چوبی
  • پنجره های فلزی : این نوع خود به دو نوع آهنی و آلومینیومی تقسیم می شود.
  • پنجره های کامپوزیت که شامل سه نوع فایبر گلاس، PVC و UPVCمی شود.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: انواع پنجره های ساختمانی , پنجره چوبی , پنجره استین گلاس , استین گلاس , انواع پنجره اهنی , جزئیات انواع پنجره در ساختمان , انواع در و پنجره در معماری , مقایسه انواع پنجره ها , انواع پنجره آهنی , بهترین پنجره برای ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

چوب در دکوراسیون داخلی

چوب یکی متریال های پرکاربرد در دکوراسیون داخلی می باشد. چوب از متریال هایی می باشد از ابتدای زندگی انسان در خانه موجود بوده و امروزه با پیشرفت هنر هنرمندان و معماران داخلی توانسته اند از آن در بخش های مختلف دکوراسیون داخلی استفاده کنند.

از چوب می توان المان و عناصر دکوراتیوی بسیاری را به وجود آورد. به دلیل اینکه چوب یک عنصر طبیعی می باشد فضای خانه را گرم و زنده نگه می دارد.

در اصل می توان گفت چوب باعث القای گرما در فضای داخلی یک می شود. از چوب در ساخت انواع المان ها نظیر درب، پنجره، میز، مبلمان، لوستر و غیره استفاده کرد.

از نکات قابل توجه چوب ها در دکوراسیون داخلی این است که استفاده از چوب در سبک های مختلف حتی سبک مدرن کاربرد دارد.چرا که المان های چوبی تطبیق پذیری بالایی با سایر المان های دکوراسیون داخلی دارد. ترکیب چوب با المان هایی از متریال های متفاوت مانند شیشه و فلز  در طراحی به سبک مدرن کاربرد ویژه ای دارد. در سبک روستیک نیز المان های چوبی از مهم ترین المان های این سبک می باشد.

از چوب حتی در طراحی و پوشش دیوار و سقف نیز می توان استفاده کرد. به عنوان مثال پنل های چوبی در این زمینه کاربرد زیادی دارد.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: انواع چوب در دکوراسیون داخلی , تاثیر چوب در دکوراسیون داخلی , خواص چوب در دکوراسیون داخلی , دکوراسیون داخلی با چوب طبیعی , دکوراسیون منزل با طرح چوب , چوب مناسب برای دکوراسیون داخلی , دکور چوبی منزل , طراحی داخل ساختمان با چوب ,
:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

پارتیشن وسیله ای است که باعث می شود بخش هایی را در خانه از یکدیگر جدا کنیم. پارتیشن ها علاوه بر کارآیی که دارند می توانند یک المان دکوراتیو در منزل و حتی فضای کار باشند.

پارتیشن های داخلی برای تقسیم بندی فضاها به چندین فضای کوچک می باشند. پارتیشن ها انعطاف پذیر می باشند و هر زمان که بخواهید می توانید آن را جا به جا کنید.

اصلی ترین فضاهای چندگانه که قابل تفکیک می باشند، شامل موارد زیر می شوند:

  • فضای بین پذیرایی و نشیمن
  • فضای بین اتاق نشیمن و اتاق خواب
  • فضای بین اتاق خواب و اتاق مطالعه
  • فضای بین اتاق خواب و رختکن
  • فضای بین نهارخوری و آشپزخانه
  • فضای بین بین راهرو و اتاق نشیمن

پارتیشن ها با توجه به نوع متریال در انواع گوناگون موجود می باشند  که از بین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • پرده‌ها
  • قفسه‌بندی‌ها
  • مبلمان و اثاثیه
  • طاقچه‌ها
  • کتابخانه‌ها
  • صفحات دکوراتیو
  • آکواریوم‌های بزرگ

در طراحی پارتیشن های داخلی باید به شفافیت و عبور نور از آن ها حتما توجه کرد چرا که اگر پارتیشن ها شفاف نباشند مانع عبور نور و دلگیری فضا می باشد.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: انواع پارتیشن اداری , پارتیشن منزل مسکونی , بورس پارتیشن خانگی , پارتیشن ورودی منزل , پارتیشن چوبی ثابت , پارتیشن اتاق خواب , پارتیشن مسکونی , پارتیشن جدا کننده فضا ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

تاثیر وسایل دکوراتیو در دکوراسیون داخلی

مسلما هر بار که نام دکوراسیون داخلی برای شما تداعی می شود اولین چیزی که به ذهنتان می رسد لوازم تزیینی و چگونه چیدن آن ها است.

درواقع می توان گفت که وسایل تزیینی و دکوراتیو ها می باشند که دکوراسیون داخلی منزل شما را تکمیل می کنند. این لوزام تاثیر بسزایی در زیبایی دکوراسیون خواهد گذاشت.

اما در استفاده از این وسیله ها نیزر نکات قابل توجه ای وجود دارد که باید آن ها را در نظر گرفت.

اولین مورد انتخاب رنگ وسیله ها باید هماهنگ با دکوراسیون داخلی باشد و همچنین نوع این نوع دکوراتیو ها باید متناسب با سبک دکوراسیون داخلی شما باشد.

در سبک مینیمالیست اقلام و وسایل تزیینی ساده و مقرون به صرفه ای موجود می باشد که می توانید از آن ها در دکوراسیون داخلی خود به سبک منیمال استفاده کنید.

دومین نکته ای که باید به آن توجه داشت نحوه ی چیدمان و قرار گرفتن لوازم تزیینی در جای درست می باشد.بعد از تمام این نکات مهم ترین اصل ایجاد هماهنگی در بین لوازم می باشد.برای شروع باید گزینه های مناسب را برای دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب کنید.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که می توان آیتم های تزئینی بسیاری را برای یک فضا انتخاب کرد، اما باید جهت قرارگیری صحیح آن ها و استفاده از یک طیف رنگی مشترک را در نظر گرفت.

در این مطلب سعی داریم نکاتی را در رابطه با وسایل تزیینی و دکوراتیو در دکوراسیون داخلی بررسی کنیم . با ما همراه باشید…

نکات مهم برای استفاده از وسایل تزئینی و دکوراتیو در دکوراسیون داخلی

انتخاب مکان مناسب

اولین قدم برای چیدن لوازم دکوراتیو در منزل پیدا کردن جای مناسب برای این لوازمی می باشد. در این رابطه یک قاعده ی کلی وجود دارد که می گوید نباید بیشتر از ۱۰ درصد همه ی وسایل اتاق را لوازم دکوراتیو تشکیل بدهد.

منظور از این قاعده این می باشد که در فضایی که مبلمان شما به عنوان یک المان تزیینی می باشد دیگر نمی توانید از آیتم تزیینی دیگر استفاده کنید چراکه باعث شلوغی فضا خواهد شد.

می توان برای اضافه کردن تغییری کوچک در فضای داخلی از اشیا و دکوراتیو های کوچک روی یک میز استفاده کرد.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: چگونه اتاق خود را با وسایل ساده تزیین کنیم , چیدمان منزل ایرانی , چیدمان منزل به سبک ایرانی , فروش لوازم دکوراتیو منزل , قوانین چیدمان منزل , نحوه چیدمان منزل با وسایل تزیینی , وسایل دکوراتیو در دکوراسیون داخلی ,
:: بازدید از این مطلب : 399
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

درب های ورودی ساختمان  از ضروری ترین و مهم ترین المان های هر ساختمان می باشد. یک درب می تواند علاوه بر حفظ حریم شخصی یک المان تزیینی نیز در ساختمان ها باشد.

درب های ورودی تاثیر زیادی در نمای خارجی یک خانه و ساختمان دارند.

درب های ساختمانی در انواع مختلف با متریال های متنوع می باشند. در این مطلب قصد داریم که انواع درب های ورودی ساختمان را معرفی کنیم.

با ما همراه باشید…

انواع درب های ورودی ساختمان

درب ورودی آهنی

درب آهنی از متداول ترین نوع درب های ساختمانی می باشند.  درب های آهنی دارای چهارچوب مستحکم می باشند. درب های ویلایی یکی از انواع درب های آهنی می باشند. معمولا درب های ویلایی بزرگ می باشند. از درب های ویلایی برای خانه هایی که حیاط دارند استفاده می شود.

درب چوبی

از قدیم اولین متریالی که برای ساخت درب استفاده شده است چوب می باشد. از مزیت های مهم درب های چوبی دسترسی راحت به متریال های چوبی می باشد. در واقع در ساخت درب و پنجره چوب از رایج ترین متریال می باشد.

درب های چوبی را می توان در تمام بخش های خانه نصب کرد.درب های چوبی در انواع مختلف می باشد.

درب های چوبی را می توان با استین گلاس تزیین کرد و آن ها را به عنوان یک المان تزیینی در ساختمان داشت.معمولا از این نوع درها در مکان های لوکس مانند هتل ها استفاده می شود.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: انواع درب ساختمان , انواع درب های ورودی , درب استین گلس , مدل درب فلزی ورودی ساختمان , نمای ورودی ساختمان , درب ساختمان فلزی ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

رنگ ها در دکوراسیون داخلی 2019

رنگ طبیعی

در دکوراسیون داخلی 2019 از رنگ های طبیعی استفاده شده است. اینگونه رنگ ها تاثیر بسزایی در زیبایی دکوراسیون داخلی می گذارد.

رنگ های طبیعی شامل دو نوع رنگ های خنثی و غنی می شود.

رنگ های خنثی: مخلوطی از بژ و خاکستری

رنگ های غنی: سبز گرم، آبی پررنگ و قرمز مایل به قهوه ای

رنگ‌های ژلاتو

رنگ های ژلاتو شامل رنگ های مانند بستنی می باشد. رنگ های ژلاتو رنگ هایی ملایم می باشند.

در استفاده از این رنگ ها در دکوراسیون داخلی باید دقت کرد چراکه اگر به درستی از این نوع رنگ ها استفاده شود زیبایی دکوراسیون داخلی را دوچندان می کند.

علاوه بر پوشش دیوارها از این نوع رنگ ها می توان گلدان ها و صندلی های ناهار خوری با این نوع رنگ ها انتخاب کرد.

سبک های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی 2019

سبک Japandi

 در دکوراسیون داخلی سال 2019 از ترکیب دو سبک استفاده می شود.  اینکار زیبایی دو چندانی را به فضای داخلی اضافه می کند.

سبک Japandi  نوعی سبک دکوراسیون می باشد که از ترکیب دو سبک مدرن و روستایی به وجود می آید.

این سبک نوعی از سبک مینیمال را به وجود می آورد.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی 2019 , دکوراسیون 2019 , جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل ۲۰۱۹ , دکوراسیون منزل , دکوراسیون داخلی منزل 2019 , زیباترین دکوراسیون داخلی منزل , دکوراسیون داخلی منزل ایرانی , دکوراسیون داخلی منزل کوچک , دکوراسیون داخلی پذیرایی ,
:: بازدید از این مطلب : 399
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

در سال ۲۰۱۸ رنگ منتخب در دکوراسیون داخلی رنگ گل اسطوخودوس که رنگ صورتی هزار ساله است، می باشد.

در این مطلب موارد مهم دکوراسیون داخلی سال ۲۰۱۸ بررسی خواهد شد.

با ما همرا باشید…

موارد مهم دکوراسیون داخلی سال ۲۰۱۸

رنگ های منتخب در دکوراسیون داخلی ۲۰۱۸

رنگ صورتی و بنفش ملایم

رنگ بنفش به دکوراسیون داخلی حس شکوه و شیک بودن را اضافه می کند. این رنگ میان رنگ های قرمز و آبی قرار دارد.

به همین دلیل اگر رنگ بنفش به سمت رنگ قرمز مایل شود جزو رنگ های گرم محسوب می شود و برعکس اگر به سمت رنگ آبی مایل شود که رنگ نیلی را به وجود می آورد جزو رنگ های سرد محسوب می شود.

بنابراین می توان نتیجه گرفت تاثیر رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی به این بستگی داردکه رنگ بنفش به چه طیفی متمایل شود.

رنگ  سبز زیتونی

رنگ سبز زیتونی تناژ های تیره و روشن دارد.

این طیف از رنگ سبز لطافت بیشتری دارد.

برای اینکه بتوان از رنگ سبز زیتونی در دکوراسیون داخلی استفاده کرد باید این را بدانید که این رنگ را با چه رنگ هایی ترکیب کنید.

رنگ سبز زیتونی به تنهایی رنگ شاد و پر انرژی‌ای نیست.

اگر آن را با رنگ‌های شادی مثل زرد زنبقی یا نارنجی ترکیب کنید می توانید به فضا انرژی اضافه کنید.

الگوی دایره ای

در دکوراسیون داخلی نقش های هندسی پرکاربرد هستند. از بین نقش های هندسی نقش دایره در دکوراسیون سال ۲۰۱۸ منتخب شده است.

الگو های دایره می تواند در طرح کوسن ها یا کاغذ دیواری ها باشد.

برای مشاهده ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی 2018 , دکوراسیون داخلی سال 2018 , دکوراسیون داخلی منزل ۲۰۱۸ , دکوراسیون 2018 , جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل ۲۰۱۹ , جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل ایرانی , دکوراسیون داخلی منزل 2018 , دکوراسیون مدرن , مد و دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 431
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

نور طبیعی در طراحی داخلی از مواردی می باشد که یک طراح باید به آن توجه کند.

در طراحی داخلی باید منبعی را برای بهره گیری از نور طبیعی در نظر بگیریم.

ابتدا در این مطلب به دلایل استفاده از نور طبیعی در طراحی داخلی می پردازیم...

تاثیر نور طبیعی در طراحی و دکوراسیون داخلی

تغییر حال و هوای خانه

همه ی انسان ها برای سلامتی پوست، مغز و حتی چشم و موهایشان به نور خورشید نیاز دارند.

به همین دلیل باید طراحی داخلی خانه باید به طوری باشد که منبع نور طبیعی در آن وجود داشته باشد.

تاثیر نور طبیعی در دکوراسیون داخلی

پخش شدن نور طبیعی در خانه باعث بزرگتر دیده شدن فضای خانه و دلباز شدن آن می شود.

به دلیل اینکه امروزه اکثر خانه ها آپارتمانی و کوچک هستند طراحان سعی دارند طوری فضای داخلی آن ها را طراحی کنند که نور طبیعی در فضای خانه وجود داشته باشد.

روشن کردن خانه به وسیله ی نور طبیعی باعث بزرگتر و جادار تر به نظر رسیدن فضا می شود.

درواقع  وارد کردن نور به داخل فضا مساله ی مهمی در طراحی داخلی است.

برای همین منظور موقعیت جغرافیایی خانه از مسائلی می باشد که در استفاده نور طبیعی در فضای داخلی خانه تاثیر می گذارد.

برای هرساختمان میزان نور لازم بر اساس اقلیم و موقعیت آن تعریف می شود.

در این بخش بر اساس تابش نور طبیعی به فضای داخلی را بر اساس موقعیت جغرافیایی هر ساختمان بررسی می کنیم :

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: نور طبیعی در معماری , نورشرق در معماری , بهترین جهت قرارگیری ساختمان , کاربرد نور طبیعی در معماری , نورشرق در ساختمان , مقاله نور در معماری , معایب ساختمان شرقی غربی , نور غرب در معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

تیفانی گلس چیست؟

تیفانی گلس یک روش برای تزیین شیشه و ساخت محصولات تزیینی می باشد.

تیفانی گلس سبب تولید شیشه های دکوراتیو و تزیینی مرغوب می باشد که به صورت دست ساز می باشند.

شیشه های تزیینی ساخته شده توسط تکنیک تیفانی به شکلی گسترده ای در صنعت ساختمان و دکوراسیون کاربرد دارد.

محصولاتی که با تکنیک تیفانی ساخته می شوند شامل انواع آینه، قاب عکس، چراغ های تزیینی , شیبشه های درب و پنجره و و غیره می شود.

ساختار شیشه های تزیینی تیفانی رنگی است.

شیشه های تیفانی در سبک های مدرن و کلاسیک دکوراسیون داخلی کاربرد دارند.

این نوع شیشه ها میزان مناسبی نور را از خود عبور می دهند.

تیفانی گلاس  در انواع بافت ، تراش و رنگ برای به کار گیری در طراحی دکوراسیون داخلی موجود می باشد.

این هنر توسط شخصی آمریکایی به نام لوئیس کامفورت تیفانی ابداع و توسعه پیدا کرد.

مراحل تولید شیشه از طریق تکینک تیفانی :

در این تکنیک قطعات شیشه طبق طرح و الگو به قطعات کوچیک تقسیم شده و رنگ آمیزی می شوند.

سپس دور تا دور هر قطعه توسط یک فویل مسی که به آن کاپرفول گفته می شود پوشش داده می شود.

تکه شیشه های رنگی طبق الگو و طرح در کنار یکدیگر چیده می شوند.

در نهایت روی آن ها لحیم کاری با قلع روی آن ها انجام می شود.

لحیم کاری باعث بهم چسبیدن قطعات شیشه و محکم شدن آن ها در کنار یکدیگر می شود.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: آموزش ساخت شیشه تیفانی , استیند گلس , انواع شیشه های تیفانی , تیفانی , تیفانی گلاس , تیفانی گلس , تیفانی گلس چیست , تیفاوت تیفانی گلس با استیند گلاس , شیشه تیفانی ,
:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری جزو یکی از المان های دکوراتیو در جهت پوشش دیوارها در دکوراسیون داخلی کاربرد دارد.

در مطلب قبلی در سایت به نکاتی در انتخاب کاغذ دیواری مناسب اشاره کردیم. در این مطلب قصد معرفی انوع کاغذ دیواری های سه بعدی را داریم.

با ما همراه باشید…

کاغذ دیواری های سه بعدی در دکوراسیون داخلی

این نوع کاغذ دیواری مانند یک پوستر دیواری می باشد اما با تفاوت اینکه کاغذ دیواری های سه بعدی دارای سایه های روی طرح هستند که باعث ایجاد عمق و سه بعدی شدن آن ها می شود.

جنس کاغذ دیواری های سه بعدی همانند کاغذ دیواری های معمولی می باشد.

کاغذ دیواری های سه بعدی دارای تنوع در طرح و رنگ می باشند. حتی این نوع کاغذ دیواری ها قابلیت سفارشی سازی توسط طرح و عکس انتخابی شما می باشند.

طرح های مختلف این نوع کاغذ دیواری ها شامل موارد زیر می باشند :

  • سنگ
  • هندسی
  • گل
  • فانتزی
  • منظره

به دلیل همین تنوع در طرح از کاغذ دیواری های سه بعدی می توان در فضاهای مختلف اداری، مسکونی و تجاری استفاده کرد.

برای مشاهده ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: کاغذ دیواری سه بعدی , کاغذ دیواری سه بعدی 2018 , انواع کاغذ دیواری سه بعدی , ابعاد کاغذ دیواری سه بعدی , کاغذ دیواری سه بعدی اتاق نوجوان , کاغذ دیواری سه بعدی سنتی , کاغذ دیواری سه بعدی سقف ,
:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

معماری سبز یا معماری پایدار از جدیدترین گرایش های معماری می باشد.

معماری سبز شامل مفاهیمی از قبیل توسعه پایدار می باشد.

کلیت این نوع معماری سازگاری و هماهنگی با محیط زیست است.

از اهداف معماری دکوراسیون داخلی سبز می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • احداث ساختمان های سبز
  • بهبود یافتن آب و هوا
  • جلوگیری از اتلاف انرژی
  • کاهش آثار منفی ساخت و ساز بر محیط زیست

 از مزایای معماری سبز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از انرژی‌های طبیعی در ساختمان
  • استفاده از پساب ساختمان در تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز
  • بهینه سازی مصرف انرژی
  • کاهش اتلاف آن
  • توجه به اقلیم منطقه
  • استفاده از مصالح قابل ‌بازیافت غیرمضر
  • ساخت ساختمان ها با استفاده از نزدیک‌ترین مصالح به طبیعت
  • کاشت گیاهان طبیعی در ساختمان
  • اجتناب از صدمه رساندن به وضعیت طبیعی اراضی منطقه
  • کمک به بهبود کیفیت زندگی

اصول معماری سبز

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: اصول معماری سبز , ساختمان سبز , مزایای معماری سبز , معماری پایدار , معماری دکوراسیون داخلی سبز , معماری سبز , معماری سبز چیست , معماری سبز یک مفهوم پایداری ,
:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

در دکوراسیون داخلی سقف ها نیز نقش مهمی دارند . عوامل متعددی وجود دارند که در می توانند در زیبایی آن تاثیر بگذارند.

می توان با استفاده از طرح ها، بافت ها، مصالح و حتی نورپردازی مناسب سقف هر فضایی را به بهترین حالت طراحی کرد.

در این مطلب چندین نکته و راهکار مهم در طراحی سقف در دکوراسیون داخلی را معرفی و بررسی می کنیم.

با ما همراه باشید....

راهکارهای مهم در طراحی سقف در دکوراسیون داخلی :

توجه به کاربری فضا

در اولین قدم باید به کاربری فضا توجه کنید سپس نسبت به آن اقدام به طراحی سقف نمایید.

چرا که تناسب در دکوراسیون داخلی جز اصول بسیار مهم می باشد.

به عنوان مثال طراحی سقف اتاق خواب و نشیمین قطعا با طراحی سقف حمام متفاوت خواهد بود.

همچنین طراحی سقف خانه با طراحی سقف یک فضای اداری نیز متفاوت خواهد بود.

توجه به سبک دکوراسیون داخلی  

در دکوراسیون داخلی باید همه چیز طبق سبک انتخابی باشد.

 از این جهت برای طراحی سقف در دکوراسیون داخلی نیز باید به سبک دکوراسیون توجه کنید.

طرحی را که انتخاب می کنید باید متناسب با سبک دکوراسیون داخلی باشد.

به عنوان مثال در منزلی با سبک دکوراسیون مدرن باید طراحی سقف نیز به صورت مدرن انجام می شود.

نورپردازی در سقف

 تعیین محل قرار گیری چراغ ها در طراحی سقف از نکات مهم طراحی سقف در دکوراسیون داخلی می باشد.

بهترین راه حل در این مورد این است که ابتدا سقف را طراحی کنید و سپس چراغ ها را روی آن تنظیم و نصب کنید.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: طراحی سقف در دکوراسیون داخلی , طراحی سقف , سقف در دکوراسیون داخلی , دکوراسیون داخلی , سقف شیشه ای , نورگیر سقفی , نورگیر استین گلاس ,
:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

تاثیر شیشه های دکوراتیو در دکوراسیون داخلی :

شیشه یکی از متریال های درخشان و پرکاربرد در طراحی و دکوراسیون داخلی می باشد.

از مهم ترین مزایای شیشه در طراحی داخلی عبور نور از شیشه می باشد.

این متریال امروزه از پرکاربردترین متریال در صنعت دکوراسیون و معماری داخلی می باشد.

شیشه های دکوراتیو مورد استفاده در طراحی داخلی در انواع مختلف موجود می باشد که هر نوع کاربرد مخصوص به خود را دارد.

از شیشه های دکوراتیو در اکثر بخش های یک خانه به عنوان یک المان تزیینی می توان استفاده کرد.

از آن ها می توان در پنجره‌ها، پارتیشن‌، حمام، سرویس بهداشتی، دیوار‌پوش‌ها، کفپوش ها، لابی و کابینت‌ آشپزخانه استفاده کرد.

از ویژگی های مهم شیشه های دکوراتیو می توان به تنوع رنگ  و طرح اشاره کرد.

انواع شیشه های دکوراتیو در طراحی داخلی :

شیشه های دکوراتیو طرح دار

روی سطح شیشه ها طرح و نقشی وجود دارد که به اینگونه شیشه ها، شیشه های دکوراتیو طرح دار گفته می شود.

این طرح ها شامل نقش های هندسی  در رنگ های مختلف می باشند.

همچنین طرح ها می توانند شامل بافت های ملایم باشند.

این شیشه های طرح دار معمولا در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرند که حریم خصوصی برایشان مهم است اما در عین حال نیز به تابش نور نیز نیاز دارند.

شیشه های طرح دار معمولا در اتاق های کنفرانس، رستوران ها، حمام ها، پنجره ها و غیره کاربرد دارند.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: شیشه های دکوراتیو , انواع شیشه های دکوراتیو , شیشه استین گلاس , شیشه رنگی , شیشه های دکوراتیو در طراحی داخلی ,
:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 مهر 1398 | نظرات ()