نوشته شده توسط : ایراچی

یکی از عواملی که سبب شکوفایی استعدادهای فرزندان ما می شود محیطی است که در آن رشد می کنند. آن‌ها همیشه به دنبال محلی هستند که بتوانند خود واقعیاشان را نشان دهند و اتاق خوابشان بهترین گزینه است. استفاده از المان های که فرزندان ما به آن تمایل نشان می دهند خود می تواند سبب تشویق کردن آن ها در این راستا باشد. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا شما را با مدرن ترین دیزاین های اتاق خواب نوجوان آشنا کنیم.با یک برنامه ریزی دقیق می‌توان دکوراسیون اتاق آن‌ها را به بهترین شکل ممکن طراحی کرد. شما به راحتی با تهیه وسایلی که نیازهای فرزندان شما را مرتفع می کند و رسیدن به طیف علاقمندی آن ها می توانید راه را برای رسیدن به موفقیت برای آن ها هموار کنید.

تم اتاق

از علاقه‌مندی‌ها و سلایق شخصی فرزند خود برای انتخاب سبک دکوراسیون اتاق نوجوان بهره بگیرید. به عنوان مثال هیچ وقت رنگ صورتی نمی توانید ایده مناسبی برای دیزاین اتاق یک پسر نوجوان باشد. در حالی که دختر خانم ها بسیار به این رنگ علاقه نشان می دهند و سنی برای آن مد نظر قرار نمی دهند. اگر فرزند شما علاقه به گروه موسیقی، فیلم با شغل خاصی دارد نیاز نیست کل اتاق را با طرح‌هایی این‌چنینی طراحی کنید. طرح‌های متنوع و پرطرفدار می‌توان به طرح‌های ورزشی، موسیقی، فضایی، فیلم و … اشاره کرد. طراحی‌های گرافیکی ، تایپو گرافی، پاپ آرت نیز طرفداران خاص خود را دارد.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

آیا قصد دارید دوباره خانه خود را تغییر دهید اما از تأثیر این کار بر محیط زیست نگران هستید؟

بسیاری از مردم درک نمی کنند که بازسازی خانه شما در واقع می تواند به محیط زیست آسیب برساند، زیرا باعث ایجاد مقدار قابل توجهی زباله و در عین حال تولید مواد مضر در تولید مبلمان و همچنین رنگ کردن می شود. با این حال، این نباید شما را از باز سازی خانه باز دارد، زیرا روش های بسیاری وجود دارد که می توانید خانه خود را بدون آسیب رساندن به محیط زیست به روز کنید.

سبک تزئین خود را بشناسید

اولین چیز قبل از تزئین خانه جدید، باید سبک تزئین خود را بشناسید.

این که آیا شما می خواهید به سبک خانه قبلی خود باشید یا می خواهید چیز دیگری را شروع کنید، یا اگر این اولین تجربه تزئین خانه شماست، پس این نکات مهم هستند.

اگر قبلاً به این فکر کرده اید که چگونه خانه خود را طراحی کنید، این یک قدم خوب است. موردی که شما باید داشته باشید این است که سازگاری در چگونگی نیاز به داشتن همان سبک، مفهوم و مضمون داخلی و خارجی در خانه شماست.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

حتما برایتان پیش آمده که از طرح آشپز خانه تان خسته شوید ولی مطمئن باشید، نه تنها شما، بلکه تعداد زیادی از خانمها چنین مشکلی دارند.

برخی از ایده های خلاقانه می توانند تحول انقلابی در آشپزخانه شما ایجاد کنند.

ما برای شما در این مقاله، پنج روند برتر را آورده ایم تا آشپزخانه شما را زیبا تر از قبل جلوه دهد.

کابینت

قفسه های جذاب با برخی از طراحی های شگفت انگیز نه تنها زیبایی آشپزخانه را تقویت می کند بلکه به عنوان یک راه حل عالی برای نگه داشتن همه وسایل آشپزخانه به خوبی ساماندهی شده است. قفسه های آشپزخانه معمولاً از چوب ساج، چوب گیلاس یا تخته سه لا نازک ساخته شده است. کابینت های چوبی همچنین با استفاده از فلز برنز یا فولادی قابل بازسازی هستند.

علاوه بر این، رنگ کابینت آشپزخانه نقش زیادی در آوردن زرق و برق در آشپزخانه می گذارد. شما می توانید رنگ کابینت یا قفسه ها را با توجه به رنگ آشپزخانه هماهنگ کنید.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

پارکت لمینت‌ همانطور که از نامش پیداست یک نوع کفپوش چوبی پرکاربرد است که از فناوری لمینت استفاده کرده است. امروزه در بسیاری از خانه ها، فروشگاه ها، مراکز آموزشی، فرهنگی، هنری و ... به کار می رود. لمینت‌‌کاری، فناوری ساخت ماده‌ای با لایه‌های چندگانه است، بدین شکل با استفاده از مواد مختلف و بسته به نیاز، مقاومت، استحکام، توان جلوگیری از انتقال صوت و حرارت و دیگر ویژگی‌های مطلوب در ترکیب نهایی افزایش می‌یابد.

استفاده از کفپوش لمینت مزایای زیادی دارد از جمله اینکه نصب آن آسان است و از طرف دیگر خرید پارکت لمینت برای کسانی که قصد استفاده و نصب آنرا دارند، بسیار مقرون به صرفه است.

فواید استفاده از پارکت لمینت

لمینت ها بدون چسب و به خاطر وزنشان است که روی زمین قرار می‌گیرند و توسط clic ها سفت می‌شوند. یکی دیگر از فواید عدم استفاده از چسب، این است که شما را قادر به دوباره استفاده کردن از آن می‌کند. همانطور که می‌دانید هر بار راه اندازی کفپوش برای خانه معمولا هزینه زیادی دارد، ولی با استفاده از پارکت لمینت ها این نگرانی نیز برطرف می‌شود چراکه می‌توانید آن ها را به راحتی جا به جا کنید.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

محیط کار هر فردی خانه دوم او است و باید محلی سرشار از تمرکز و آرامش برای شما باشد تا خستگی برجا نگذارد. محل کار شما پس از منزل مسکونی شما دومین محیطی است که بیشترین سر و کار روزمره را در آن محیط دارد.

برای طراحی داخلی دفتر اداری نیازی ندارید که حتما هزینه های زیادی برای به کارگیری طراحان داخلی پرداخت کنید، بلکه تنها با پیروی از نکات خاصی می توانید یک طراحی اصولی و در عین حال مدرن و زیبا انجام دهید.

محل کار شما باید با اصول خاصی طراحی شود که باب میل شما باشد. بنابراین بهتر است در هنگام طراحی داخلی دفتر کار حساسیت و دقت لازم را به خرج دهید.

 

1- استفاده از رنگ های مناسب

رعایت تناسب رنگ بین اجزای داخل اتاق یکی از مهم ترین اصولی است که در طراحی دکوراسیون باید به آن دقت شود. رعایت هارمونی رنگ در طراحی یک نکته اصولی محسوب می‌شود.

هنگام طراحی هر فضا از جمله دفاتر اداری حتما باید بتوانید از رنگ ها به صورت مناسب برای دیوارها و تجهیزات داخلی استفاده کنید. در صورتی که اتاق کاری شما کوچک است بهتر است از رنگ های روشن برای بزرگ تر نشان دادن فضا استفاده کنید.

توجه داشته باشید رنگ های تند مانند رنگ قرمز در اتاق کار باعث می شود زمان کار مفید شما کاهش پیدا کرده و زود خسته شوید. بنابراین بهتر است از رنگ های ملایم و روشن برای طراحی داخلی دفتر اداری خود استفاده کنید. توصیه می‌شود از استفاده از رنگ‌های جیغ و زننده در طراحی دکوراسیون محل کار خود جدا پرهیز کنید.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

رنگ های پاستلی از ترکیب مقداری سفید با رنگ های شاد و زنده تشکیل می شوند و یکی از زیباترین و پرکاربردترین رنگ های مدرن برای رنگ آمیزی دیوارهای خانه و کاربرد در دکوراسیون های مختلف هستند.این رنگ ها فضا را بازتر و روشن تر نشان می دهند.

اگر دقت کنید رنگ های پاستیلی در میط اطرافمان به وفور دیده می شوند. شیر موز، شیر توت فرنگی، بستنی پسته ای و … مثال های خوبی از رنگ های پاستیلی هستند. بارزترین خصوصیت رنگ های پاستلی این است که برای هر اتاق و فضائی مناسب هستند.

رنگ های پاستلی برای آنکه جذابیت و زیبائی خود را جلوه گر کنند، نیاز به وجود نور کافی در محیط دارند و بهتر است رنگ های پاستیلی برای رنگ آمیزی خانه های پر نور مخصوصا خانه های دارای نور طبیعی به کار گرفته شوند در غیر این صورت از نشاط  آن ها کاسته می شود.

البته اگر خانه یا اتاق خواب شما از نور طبیعی کافی بی بهره است باز هم می توانید از رنگ های پاستیلی برای رنگ آمیزی دیوارهای آن استفاده کنید اما به شرطی که نور مصنوعی زیادی در این فضا مخصوصا در هنگام عصر و شب ایجاد کنید.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

دکوراسیون منزل بخشی مهیج از داشتن یک خانه است. در بعضی مواقع، پیدا کردن چیزی خلاقانه و بی نظیر، می تواند چالش برانگیز باشد.

بسیاری از افراد رنگ های ساده را به جای رنگ های جذاب و چالش برانگیز ترجیح می دهند تا بتوانند هنگام افزودن موارد جدید، ترکیب کردن آن ها راحت تر شود. با این وجود، شما می توانید یک رنگ جسورانه را امتحان کنید.

یک اتاق می تواند به راحتی منافع و سلیقه هنری فرد را منعکس کند. کاغذهای دیواری در سال های اخیر نقش بزرگی داشته اند.

از گذشته تا الان

برخی از بهترین ایده های دکوراسیون از دوران گذشته به دست می آیند. برای دهه 1970 طرح ها و کلیشه های نمادین زیادی وجود دارد.

افزودن رنگ در خانه ها در این زمان بسیار رایج بود. در این زمان هیچ چیز خنثی در مورد دکوراسیون وجود ندارد. همه چیز از مبلمان گرفته تا لباس دارای الگوی یا چندین رنگ بودند.برخی از رنگ ها محبوب تر از سایرین بودند و بیشتر مورد استفاده قرار می گرفتند، با این وجود پذیرفتن رنگ های غیر معمول به هر اتاق قابل قبول بود.در حالی که اتاق ها و آشپزخانه های مبتنی بر سبز، نارنجی و زرد بودند، کاغذ دیواری مبتنی بر سیاه شخصیت را به اتاق های خواب، حمام و سایر اتاق ها می آورد.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

اگر واقعاً استعدادی در طراحی ندارید، شاید کمی برایتان سخت باشد که چگونه تصاویر و و وسایل هنری را روی دیوارهای قرار دهید. در حالی که همیشه در طراحی باید کمی جرات داشته باشید، چند نکته وجود دارد که می تواند به این کار را کمی ساده تر کند.

در اینجا چند روش برای طراحی  دیوارها آورده شده است. به عنوان مثال ، اگر می خواهید چند قطعه را به هم بچسبانید، دستورالعمل های خاصی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند همه چیز را در کنار هم زیبا کنید.

چه چیزی را بخاطر بسپار

به یاد داشته باشید، آویزان کردن وسایل روی دیوار شما درست مانند مبلمان شما می تواند بر ظاهر و احساس یک اتاق تأثیر بگذارد. اگر آن را به درستی آویزان کنید، می توانید یک دیوار گالری زیبا را بوجود آورید که مملو از خاطرات شما باشد،این کار دکوراسیون را زیبا تر و شخصیت منحصر به فرد خود را نشان می دهد. با این حال، اگر اشتباه کنید، ممکن است دیوار گالری شما به یک "دیوار شرم آور" تبدیل شود. در نظر بگیرید که هنر خود را در رابطه با آنچه در حال حاضر در اتاق است آویزان کنید.
جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

کلمه معاصر از نظر لغوی به آن چه که به زمان حال وجود دارد و یا اتفاق افتاده است، اشاره دارد. این سبک منحصر بفرد است چرا که از وسایل و عناصری که در زمان حال وجود دارد، برای دیزاین منازل استفاده می شود. قدمت دکوراسیون داخلی به سبک معاصر به سال 1970 برمیگردد.

سادگی، ظرافت، پرداختن به اساس و ماهیت هر چیزی، بافت و خطوط ساده و مستقیم تعیین کننده سبک طراحی معاصر است. این سبک دکوراسیون، فضا را بیشتر از اشیاء نشان میدهد. با تمرکز بر رنگ، فضا و شکل، طراحی به سبک معاصر میتواند نمایی براق و تازه داشته باشد. نکته دیگر تعریف طراحی معاصر این است که همیشه درحال تکامل است.

یک خانه به سبک معاصر می تواند فضایی آرام و راحت و دنج را برای مخاطب خود خلق کند.

استفاده از رنگ های خنثی

رنگ های خنثی از ویژگی های اساسی سبک دکوراسیون معاصر می باشند. پالت رنگی برای این سبک طراحی از رنگ های روشن و تیره پوشیده شده است.

به یاد داشته باشید رنگ هایی همچون سفید، سیاه، قهوه ای روشن و خاکستری بسیار در این نوع دکوراسیون استفاده می شوند. رنگ سیاه گاهی اوقات برای زمینه استفاده میشود و نماد سبک معاصر است. شما می توانید برای جلوگیری از به وجود آمدن فضای سرد در خانه، رنگ قهوه ای روشن، سفید و کرم را به عنوان رنگ غالب و رنگ مشکی و خاکستری را به عنوان رنگ فرعی به کار ببرید.

اگر دیوارها و پنجره ها با پاستیل رنگ آمیزی شده باشند, تزئینات باید به رنگ خنثی باشند. اگر دیوار به رنگ روشن باشد, رنگ خنثی و تیره باید در سایر مکان ها استفاده شود.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

بعد از تخت خواب شما، کمد احتمالاً بزرگترین و مهم ترین اثاثیه اتاق خواب شما است. بنابراین در تنظیم سبک اتاق خواب شما نقش اساسی دارد. با این حال، اغلب اوقات کمد پوشیده از جواهرات، کتاب های خوانده نشده و وسایل آرایشی و بهداشتی است که بهتر است در سر جایشان قرار بگیرند. اگر این حالت را بر طرف نکنید، اتاق خواب شما به اندازه دلخواه جذاب نخواهد بود. با این حال اگر شما یک طراح دکوراسیون داخلی نیستید میتوانید با عمل کردن به چند دستور عمل ساده کمد و لباس خود را به خوبی و همچنین جوانب مثبت طراحی کنید.

همیشه آن را تمیز نگه دارید

ابتدا روی اصول اولیه تمرکز کنید، تمیز نگه داشتن. همه چیز را از بالای کمد دور کنید و مبلمان را پاک کنید تا گرد و غبار آن از بین برود. سپس این فرصت را برای خلاص شدن از شر هر چیزی که به کمد شما تعلق ندارد را از روی آن بردارید. کمد معمولا با تعداد زیادی اشیاء بی ربط پوشانده شده است، بنابراین اولین قدم انتخاب وسایلی است که به انتخاب شما روی آن قرار می گیرد.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

توسعه در طراحی داخلی دقیقاً مثل یادگیری در هر زمینه مهارت خاص خودش را دارد. روش ها و ایده های اساسی وجود دارد که شما باید با آن ها آشنا شوید تا بتوانید دانش لازم را کسب نموده و پایه و اساس محکمی را برای پیشرفت در آینده بدست آورید. ابتدا باید اصول اساسی را درک کرده و سپس با گروه پیچیده تری از ایده های میانی آشنا خواهید شد که روش های جدید و جالبی را به شما نشان خواهد کرد.

سپس هنگامی که شما دو مرحله اول را پشت سر گذاشتید می توانید با آمادگی و ابزار خلاقیت، سبک شخصی خود را توسعه دهید. البته لازم به ذکر است که در این مرحله شما به مقدمات بیشتری نیاز دارید تا بتوانید نظر خود را جلب کنید و دید خود را به زندگی باز تر کنید. اینجاست که مهارت های پیشرفته به وجود می آیند.

در طراحی داخلی، مخلوط کردن الگوها یکی از موارد پیشرفته ای است که می توانید یاد بگیرید انجام دهید. انجام آن به طرز درست می تواند تفاوت بین طراحی اتاق رویاهای شما و طراحی یک اتاق با یک طرح ساده باشد. اولین چیزی که باید بدانید این است: الگوهای لازم نیست با یکدیگر مطابقت داشته باشند. مانند بسیاری از عناصر تزئینات، آن ها به سادگی باید با یکدیگر هماهنگ و تکمیل کننده یکدیگر باشند.

نحوه ترکیب الگوهای با استفاده از رنگ

ساده ترین راه مخلوط کردن الگوها با رنگ است. تا زمانی که یک پالت رنگ مشترک را به اشتراک بگذارید، می توانید با استفاده از گل ها، تخته ها، نقوش مدرن و هر چه که باشد مخلوط کنید

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه است که در شمال غربی ترین نقطه این کشور قرار دارد. این شهر با نام های دیگری همچون پتروگراد و لنینگراد نیز نامیده می شده.پ

سن ‎پترزبورگ که در سال ۱۷۰۳ میلادی توسط پتر اوّل کبیر به عنوان پایتخت جدید روسیه بنیان‎ گذاشته شد و به مدت 300 سال پایتخت این کشور بوده است.

مرکز شهر سن پترزبورگ یکی از مکان‎های میراث جهانی یونسکو است تجسم نهایی قریحه‎ هنری است.

بهترین معماران اروپا و خلاق‎ترین استعدادهای روسیه از جمله الکساندر پوشکین، نیکولای گوگول، فئودور داستایفسکی، دیمیتری شوستاکوویچ و جوزف برودسکی مهر و نشان پاک‎نشدنی خود را بر این شهر تحسین‎برانگیز زده‎اند.

امروزه سن پترزبورگ به نوعی پایتخت فرهنگی کشور روسیه محسوب می‌شود و بیشتر از هر شهر دیگری در روسیه، هر ساله خوشامدگوی بیشتر از ۵میلیون گردشگر است.

ین شهر در زمان جنگ جهانی دوم نماد مقاومت سرسختانه در مقابل ارتش آلمان نازی بوده است.

با مطالعه طیف و پراکنش رنگ‌ها در بافت تاریخی، بناهای یادمانی و میدان‌ها سن‌ پترزبورگ و مسکو، می‌توان به وجه اشتراک و نظم پنهان نهفته در آن پی برد.

انتخاب رنگ‌ها نه برحسب اتفاق، بلکه بر اساس ترجیح، روحیه و سلیقه خاص مردم روسیه و نشان‌ دهنده نوع زیبایی‌ شناسی آن‌ها است.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 اسفند 1398 | نظرات ()