نوشته شده توسط : ایراچی

مینیمالیسم واژه‌ای لاتین است و در زبان فارسی به مینیمالیسم، هنر ساده گرایی گفته می شود به همین منظور مینیمالیست‌ها به ساده بودن و ساده گرایی شهرت دارند. با توجه به تعریف، دکوراسیون مینیمال را می توانیم فضایی ساده و با وسایلی کم تصور کنیم. در مینیمالیسم از هرگونه تجمل اضافی پرهیز می‌شود و اگر قصد دارید دکوراسیون مینیمالیستی را برای خانه تان انتخاب کنید باید بدانید  باید خط قرمزی بر روی تجملات بکشید.

ویژگی های سبک مینیمال

استفاده از رنگ های سرد و نور پردازی سفید یا آبی در طراحی دکوراسیون منزل

فضاهای گسترده و باز با کم ترین تعداد وسایل ضروری

استفاده از نور طبیعی در طراحی داخلی فضا

دکوراسیون منزل به سبک مینیمال

ر فضایی مینیمال می‌‌بایست تمامی المان‌ها در نهایت سادگی‌ خود نگه داشته شوند.رنگ سفید، مناسب‌ترین رنگ برای ایجاد فضایی مینیمال است. تمام اسباب و اساسیه قرار گرفته در خانه باید ساده و بدون تزیینات پیچیده باشند. از اتاق خواب و حمام گرفته تا آشپزخانه همگی بروی سادگی و بی آلایشی تاکید دارند

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

اگر خانه ای نقلی و کوچک دارید داشتن فضای کافی یکی از مشکلاتی است که بسیاری از ما با آن درگیر هستیم. ما در این مطلب به شما ترفندهایی را آموزش می دهیم تا بتوانید با استفاده از آن ها، یک اتاق خواب کوچک را دکوراسیون کنید و فضایی دلباز و رویایی به وجود آورید، پس با ما همراه باشید.

1- استفاده از رنگ های خنثی

یکی از ایده هایی می توانید برای بزرگ جلوه دادن اتاق خواب خود از آن استفاده کنید، انتخاب رنگ های خنثی برای دیوار، کف، سقف و مبلمان است. رنگ سفید دیوارها را بزرگتر نشان میدهند. رنگ های روشن با انعکاس نور منجر به روشن تر شدن اتاق میشوند و علاوه بر بزرگتر نشان دادن فضا باعث جذابیت اتاق نیز می شوند و محیطی آرام ایجاد می کنند.

2- انتخاب بهترین فضا برای قرار دادن وسایل

 نصب قفسه :

در قسمت هایی های که خالی است می توانید با نصب یک قفسه زیبا و کوچک از آن برای گذاشتن کتاب و دیگر لوازم تزئینی استفاده کنید.

استفاده از صندوقچه:

می توانید از صندوقچه در زیر پنجره استفاده کنید و وسایل خود را درون آن قرار دهید. همچنین می توانید در کنار تخت به جای پا تختی استفاده کنید تا هم از فضای زیاد داخل آن بهره ببرید و هم روی این صندوقچه، دکوری های زیبا بگذارید.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید 



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

امروزه روف گاردن تکنولوژی مدرنی است که بر پایه سقف سبز روی پشت بام ها و تراس های خانه های آپارتمانی اجراء می شود. شاید با وجود مشغله های زیاد کاری و یا دلایل دیگر اجتماعی، رفتن به پارک ها و فضای سبز محدودتر از گذشته شده است شما می توانید با استفاده از این ایده کاربردی فضای سبز زیبایی را روی پشت بام منزل خود ایجاد کنید.

از جمله روش هایی که امروزه برای آشتی با طبیعت در نظر گرفته می شود اجرای روف گاردن در منازل و ساختمان ها می باشد.

امروزه خانه ها اکثرا به صورت آپارتمانی ساخته می شوند، بنابراین می توانیم برای بهتر کرن فضا در تراس و یا پشت بام این خانه ها فضای سبز زیبایی طراحی شود تا ساکنین آپارتمان از این فضای سبز در زمان اوقات فراغت خود استفاده کنند.

نورپردازی و شیب بندی

مورد اول که از اهمیت بالایی برخوردار است شیب بندی روف گاردن است چرا که به کمک شیب بندی بایستی آب اضافی موجود در بام را به سمت زهکش هدایت نمود. آب اضافی موجود در بام ناشی از برف و باران و یا حتی اضافه ی آبیاری گیاهان است که باید به صورت دستی از بام خارج شود.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

استفاده از استیند گلس یکی از روش هایی است که به تازگی در ساخت درب ها، پنجره ها گسترش یافته است.

استیند گلاس یک روش نوین برای ساخت سازه های دکوراتیو می باشد. استیند گلاس با استفاده از تکه شیشه های رنگی المان ها و سازه های دکوراتیو و منحصر به فردی را ایجاد می کند که چشم هر انسانی را به خود خیره می کند. شیشه های تزیینی استیند گلس از آن جهت مورد استفاده در طراحی و معماری داخلی قرار می گیرد که چون علاوه بر عبور نور طبیعی، دارای مقاومت بالا و عایق در برابر حرارت و رطوبت می باشد. از بزرگترین مزایای استفاده از این مدل این است که درها و پنجره های معمولی را می توان تبدیل به یک المان دکوراتیو در ساختمان کرد و زیبایی فضای پیرامون را افزود.

گنبدهای استین گلس

گنبدها راه کاری معمارانه برای بستن دهانه ی سقف ها در کذشته، بدون استفاده از ستون بودند.اما امروزه با پیشرفت علم و پیدایش تکنیک استین گلس عملکرد گنبد ها تغییر کرد  و همچنین کاربرد آن ها در اماکن مختلف گسترش یافت  امروزه این گنبد ها بیشتر عملکرد دکوراتیو دارند و با استفاده از شیشه های استیند گلس، نقش بسیار مهمی را در زیبایی بنا ایفا می کنند

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

شیشه ها از زمان های خیلی دور تا به امروز نقش مهمی در نمای ظاهری ساختمان ها دارند. همچنین دارای مدل های مختلفی می باشد که هرکدامشان ویژگی های منحصر به فردی دارند.شیشه یکی از متریال های مورد استفاده در ساختمان سازی می باشد. از این متریال در طراحی داخلی به عنوان یک عنصر دکوراتیو نیز استفاده می شود.مدل های متنوعی از شیشه ساختمانی وجود دارد که در این مقاله می توانید با این مدل ها و کاربردهای آن ها آشنا شوید.

انواع شیشه های ساختمانی :

شیشه رنگی

یکی از موارد پر کاربرد در امور تزئینی یک ساختمان استفاده از شیشه رنگی می باشد. تولید این نوع شیشه از طریق اضافه کردن مواد شیمیایی به مواد اولیه صورت می گیرد. این نوع شیشه نور کمتری را از خود عبور می دهد. شیشه های رنگی اکثرا در ویترین مغازه ها، نمایشگاه ها، ساختمان های صنعتی و ساختمان های مسکونی با طراحی خاص مورد استفاده قرار می گیرند.کاربرد عمده شیشه ساختمانی رنگی در نماسازی ساختمان ها، نمایشگاه ها و ویترین ها است. 

 جهت مطالعه مطلب کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

یونانیان باستان از معماری منحصر به فردی برخوردار بودند که امروزه در ساختمان های دولتی و بناهای اصلی در سراسر جهان از آن کپی می شوند. معماری یونان با ستون های بلند، جزئیات پیچیده، تقارن، هماهنگی و تعادل شناخته شده است. نمونه های اصلی معماری یونان که امروزه به عنوان جاذبه های گردشگری شناخته می می شوند معابد بزرگی هستند که آن ها برای بزرگان خود ساخته اند.

ستون های یونانی

یونانیان معابد و ساختمان های دولتی خود را بیشتر در سه نوع سبک ساخته اند: دوریک، یونیک و قرنتی. این سبک ها در نوع ستون های مورد استفاده منعکس می شدند. بیشتر ستون ها دارای شیارهایی در طرفین بودند که به آن شعله ور می گویند. این به ستون ها احساس عمق و تعادل می بخشد.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

در هنگام طراحی آشپزخانه یکی از سخت ترین تصمیماتی که مشتری باید بگیرد این است که از کدام صفحه کانتر (اوپن) استفاده کند. اغلب اوقات ممکن است با انتخاب یک طرح نادرست باعث ناراحتی شما بشود که قطعاً می توانیم درک کنیم.زیرا کانترها دائمی هستند. همیشه می توانید کابینت های خود را رنگ آمیزی کرده و یا اینکه آن ها جا به جا کنید ، اما کانتر ها باید در جای خود باقی بمانند، مگر اینکه تصمیم بگیرید همه چیز را از بین ببرید و همه چیز را دوباره شروع کنید.

سنگ مرمر

ما در بسیاری از طرح های خود از سنگ مرمر استفاده می کنیم. مرمر تمیز، روشن و ظریف است. رنگ ها از سفید ملایم، تا طلایی و خاکستری تیره متغیر است. از آنجا که مرمر یک ماده نرم و متخلخل است، ممکن است به راحتی روی ان خراش ایجاد شود . اگر مراقب نباشید غذاهای اسیدی سطح آن را محو می کنند. سنگ مرمر می تواند پرهزینه باشد اما مرمر Carrera مقرون به صرفه است و همیشه به راحتی در دسترس است. می توانید آن را صاف یا صیقل دهید.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

پنجره ها در سبک های مدرن و کلاسیک وجود دارند. برای انتخاب پنجره مناسب برای خانه های مسکونی هیچ محدودیتی وجود ندارد. پنجره ها در انواع سبک ها با متریال های متفاوت و با کیفیت وجود دارند.

در این مطلب قصد داریم مواردی را جهت انتخاب مدل پنجره برای خانه های مسکونی بررسی کنیم.

پنجره یکی از مهم ترین المان های تاثیر گذار در نمای خارجی یک ساختمان می باشد. از عواملی که باید در هنگام انتخاب پنجره به آن توجه کنید شامل شرایط آب‌ و هوایی، میزان و جهت تابش آفتاب، جهت و شدت وزش باد و عواملی از این قبیل می باشد. یکی از دلایلی که باید به هنگام انتخاب پنجره حوصله به خرج داد این است که نمی توان به سرعت آن را تعویض و تغییر داد به همین دلیل باید در انتخاب آن دقت داشته باشیم.

راهنمای انتخاب مدل پنجره

برای انتخاب پنجره مناسب برای منزل خود انواع مدل های پنجره ها را بررسی می کنیم تا بسته به ویژگی های آن ها و مطابقت با سبک منزل یکی از آن ها را انتخاب کنید.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

استفاده از نورپردازی

نورپردازی در محیط های اداری با محیط مسکونی بسیار متفاوت است. همانطور که قبلا هم به آن اشاره شد نور مناسب و با کیفیت در محیط کار باعث افزایش راندمان کاری کارکنان می شود و در مقابل نور کم و ضعیف موجب خستگی چشم و سر درد میشود و در نتیجه باعث پایین آمدن راندمان کار می شود.

به طور کلی نورپردازی در دکوراسیون اداری به چهار دسته تقسیم می گردد:

نورپردازی عمومی که تمام فضا را روشن می کند.

نورپردازی تاکیدی که بخش خاصی را به عنوان جلب توجه افراد روشن می کند.

نورپردازی وظیفه ای که فقط بخش ها و سطوح کار را روشن می کند.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

شما می‌توانید با کمک گرفتن از تابلوها و آثار هنری مانع از ایجاد سادگی دیوارها شوید. دیوار های خانه شما مورد توجه ترین سطوح می باشند زیرا وقتی فردی وارد فضایی می شود اولین مکانی که مورد توجه او قرار میگیرد دیوار ها می باشد به همین علت میزان تاثیر گذاری شان نسبت به دیگر سطوح مانند کف و سقف نیز بیشتر است از طرفی نصب تابلوها و آثار هنری از مواردی است که بسیاری از طراحان خانه سردرگم می کند.
 

تابلوها با چینش های گوناگون در ابعاد مختلف نه تنها زیبایی خانه را دو چندان میکنند بلکه می توان با انتخاب رنگ و طرح قاب مناسب احساس خاص و منحصر به فردی به فضای خانه بخشید که این احساس، با شدت و ضعف رنگ ها و ابعاد تابلو ها متغیر می باشد.

اینک شما را به خواندن چند نکته در این باره دعوت می نمائیم:

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

حمام ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و به عنوان محلی که برای آرامش شما تعیین شده است، باید به زیبایی آن، رنگ ها ، بافت ها و تزئیناتی که در آن استفاده می شود اهمیت داد زیرا بازتابی از شخصیت های فردی شما است و احساس آرمش و شادی را به شما هدیه می دهد.

1- سبک معاصر

خطوط تمیز، فضای خالی و تزئینات مینیمالیستی همه از ویژگی های بارز حمام های سبک معاصر هستند. در این نوع از دکوراسیون، چوب های سخت، استفاده از فلز و یک پالت رنگی تمیز و ساده مشاهده می شود.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

گیاهان و گل ها نمادی از تزئینات بهاری هستند. نقاشی های گل برای تزئین دیوار، دسته گل های تازه و گل های مصنوعی، زیبایی و رنگ های روشن را به دکوراسیون منزل شما می افزایند،گیاهان تضادهای رنگ پویا را به وجود می آورند که باعث می شود فضای داخلی منزل شاد به نظر برسد و روحیه مثبت و پرانرژی ایجاد کند.

گیاهان و گل های سبز تزئینات چشمگیر و ارزان خانه هستند. گل فروش های ژاپنی می گویند که گل ها به تزئین منزل شما کمک می کند و زیبایی روح شما را نشان می دهد. زیبایی گل باعث می شود دکوراسیون بهاری منزل شما ظریف تر و رنگارنگ تر به نظر برسد.

1- از سبد استفاده کنید

استفاده از سبد گل برای تزئین خانه یک روش بسیار موثر و جذاب به شمار می رود پس اگر سطح اضافی و مکانی در خانه یا اتاق دارید، سعی کنید مقادیر زیادی سبد گل اضافه کنید و آن مکان را به یک جای زیبا و سرزنده تبدیل کنید.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید 



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

وقتی صحبت از طراحی دکوراسیون می شود، انواع بیشماری از سبک های طراحی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. از Art Deco گرفته تا طرح های ساحلی، حال انکه می دانید طرح های زیادی برای چدمان خانه، محل کار یا جایی که در آن زندگی می کنید وجود دارد و دانستن اینکه واقعاً هرکدام به معنای واقعی در کجا مورد استفاده قرار می گیرند، گیج کننده است. برای ساده کردن آن، ما در اینجا هفت دسته از محبوب ترین بخش های طراحی منزل را تقسیم کرده ایم،با ما همراه باشید.

1- سنتی

تاکنون محبوب ترین سبک طراحی، سبک سنتی می باشد که ترکیبی از عناصر زیبا و ساده می باشد، در این سبک خبری از به هم ریختگی، بی بند و باری و آشفتگی نیست، بلکه در مورد راحتی و دلپذیری است. رنگ های آرام ، مبلمان کم رنگ  با خطوط کلاسیک و تأکید بر تقارن، این است سبک دکوراسیون سنتی. سبک سنتی راحتی، دکوراسیون منظم و اتاق های قابل پیش بینی را ارائه می دهد تا امور ساده ، همسان و هماهنگ باشد. اگر مکانی را می خواهید که احساس خانه بودن و پذیرایی از آن داشته باشید ، یک سبک سنتی را با مبلمان چوبی ، قالب های تاج و لوازم جانبی مانند تابلوهای های قاب دار و گلدان های چینی در نظر بگیرید.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید

 

 



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

معماری ایتالیا دارای سبک های گسترده و متنوعی است که در اثر تحولات سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی از دوران باستان تحول یافته است و اکنون مردم را از هر گوشه دنیا شگفت زده می کند، مکان هایی مانند برج پیزا،کولیزه ،سیرک و موارد دیگر بخشی از معماری این کشور است که زمانی به عنوان پایتخت فرهنگ در جهان نظر گرفته می شد.

مهمترین دوره ها و سبک های ایتالیا عبارتند از:

اگر تا به حال در رم بوده اید، با نگاهی به معماری در سطح شهر حتی در سرتاسر ایتالیا، می بینید که چرا تأثیر ماندگاری بر معماری در سراسر جهان داشته است.به راحتی می توان به این موضوع پی برد که رومی ها به وضوح از زمان خود جلوتر بودند. در حالی که رومی ها برخی از ایده های اولیه خود را از یونان باستان، اتروسک ها، مصری ها و پارسیان گرفته اند، البته شک کمی وجود دارد که معماران روم باستان شکل معماری را که امروزه می شناسیم ایجاد کرده باشند. آن ها به ما ساختمان ها، سازه ها، پل ها، قنات ها (کانال هایی که برای انتقال آب از مسافت های بزرگ ساخته شده اند) و سیستم های جاده ای پیچیده ای به ما دادند.

 جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید

 

 



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()